Nekoč so šteli milijone, danes milijarde

SK Fight 15. Avg 202511:46 0 komentarjev
UFC kletka oktagon
Foto: Andrew Cornaga / www.photosport.nz

Največja svetovna MMA organizacija, UFC, je sredi tedna zelo uspešno prodala televizijske pravice za obdobje naslednjih sedmih let. Po ESPN-u si je ekskluzivne pravice za predvajanje zagotovil Paramount.

UFC je vse od leta 2019 sodeloval z ESPN-om, ki je slonel predvsem na modelu “Pay-per-view” oziroma “Plačaj in glej”, vendar je slednji v zadnjem času dobival vse več kritik, češ da gre za “arhaični” način prenašanja športnih dogodkov. Ker UFC in ESPN v pogodbeno določenem času nista uspela doseči novega dogovora, so se v zgodbo vključili še drugi veliki igralci in hitro je postalo jasno, da bo ESPN za UFC postal preteklost.

Za začetek se je največkrat omenjal Netflix, na koncu pa je padel dogovor, da bo imeli televizijske pravice UFC-ja v naslednjih sedmih letih v rokah Paramount. Slednji velja za kultno ameriško filmsko in producentsko podjetje, ki je nastalo že leta 1912, s čimer je šesto najstarejše filmsko podjetje na svetu in drugo v ZDA za Universal Pictures.

Od milijonov do milijard

Kot je potrdil tudi sam predsednik UFC-ja Dana White bo imel Paramount od leta 2026 ekskluzivne pravice za predvajanje vseh 43 UFC dogodkov v prihajajočem letu. Pogodba je bila podpisana za obdobje sedmih let, sam vrednost pa bo marsikomu vzela sapo, saj bo UFC vsako leto dobil nekaj več kot 1,1 milijarde ameriških dolarjev, medtem ko mu je pogodba z ESPN-om v obdobju 12 mesecev nanesla dobrih 450 mlijonov ameriških dolarjev.

Slovo PPV modela

Največja novost bo nedvomno slovo zgoraj omenjenega “zastarelega” PPV modela. Ljubitelji MMA-ja oziroma UFC-ja bodo od leta 2026 borbe lahko spremljali enostavno tako, da se naročijo na Paramount+ streaming platformo, s čimer si bodo zagotovili možnost gledanja vseh UFC borilnih spektaklov brez dodatnega plačevanja, ob tem pa bodo največji dogodki predvajani tudi na CBS-u. “Pay-per-view model je stvar preteklosti. Kaj se še predvaja na takšen način? Boks? Filmi na DirecTV? To je zastreli model. Zamislite si, ko bodo navijači ugotovili, da se lahko registrirajo na Paramount+ za 12,99 dolarjev mesečno in avtomatsko dobijo vse UFC dogodke v tem mesecu. To je sporočilo, ki ga želimo poslati,” je bil ob sklepanju novega dogovora navdušen Mark Shapiro, prvi človek podjetja TKO, ki ima v lasti večinsko lastništvo UFC-ja.

Hitro so se pojavili tudi podatki, da so morali navijači v času ESPN-a za ogled vseh UFC spektaklov odšteti kar 1160 dolarjev, po začetku nove ere s Paramountom pa bo tovrsten strošek znašal vsega 120 dolarjev.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!